Visuel identitet.
Vi designer enkle og smukke identiteter baseret på gode idéer, kreativitet og viden

Visuel identitet. Branding. Designmanual eller designguide. Kært barn har mange navne. Det hele handler om hvordan en virksomhed tager sig ud, når den præsenterer sig. For kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere og andre interessenter. 

Vi skelner mellem visuel identitet og designmanual. Den visuelle identitet er det færdige udtryk. Den umiddelbare opfattelse man får, når man præsenteres for virksomhedens produkter og markedsføringsmateriale. På hjemmesiden og Facebook. På brevpapir og visitkort. På facaden og på bilerne.

Identiteten rummer med andre ord en klar grafisk idé og linje i alt hvad virksomheden kommunikerer. Tæt knyttet til virksomhedens kerneværdier og DNA. En idé der kommunikeres gennem logo, farver, skrifttyper, grafiske elementer, billeder.

Designmanualen er den visuelle identitets kedelige alter ego 🙂 I en designmanual beskrives den visuelle identitet. Hvordan sikrer man, at alle produkter får samme streg og ånd? At det er den samme virksomhed jeres kunder og samarbejdspartnere møder hver gang? Med andre ord: regler og eksempler.

Læs blogindlægget om forskellen på visuel identitet og designmanual

Visuel identitet i udvikling

Den visuelle identitet er en levende organisme, der hele tiden er i udvikling. Over årene kan den ændre sig, farver kan blive skiftet, nye elementer kan blive tilføjet. Men det skal gøres glidende, som en ballon der bliver pustet op. Men for at det kan ske, skal kernen være uforanderlig. Logoet skal designes så det kan holde i mange år. Det skal ikke udvikle sig organisk, men være et fast og uforanderligt element i den visuelle identitet.

Og så er det en forudsætning for den visuelle identitet kan udvikle sig, at den tilhørende designmanual ligger i skyen. Så opdateringer i regler, eksempler og designfiler med det samme er tilgængelige for alle der arbejder med designet.

Designmanualen ligger i skyen

Læs om Designmanual

Ring til os nu på26 28 26 36

Kontakt

Hvad er problemet?

Mange virksomheder oplever, at det svært at kommunikere virksomhedens kernebudskaber uden en designmanual. Svært at lave den rigtige forside til rapporten, flikke nyhedsbrevet sammen, opdatere hjemmesiden, når der ikke er styr på visuel identitet og branding. Skrifttyperne roder rundt i PowerPoint-præsentationerne — alle medarbejdere har deres egen favorit. Hver ny brochure introducerer en ny farve. Og et nyt design. Logoet er det samme som blev designet for mange år siden, da virksomheden var nystartet, og alt andet var vigtigere.

 

Vi kan hjælpe.
Det er lettere end du tror!

Vi får rigtig mange henvendelser fra virksomheder, institutioner og organisationer med en virkelighed som den, vi netop har beskrevet. Den gode nyhed er, at vi kan hjælpe. Det behøver ikke være så svært. Måske skal jeres grafiske virkelighed bare beskrives lidt bedre, samles og formidles. Det kan også være I har brug for en revideret eller helt ny visuel identitet for at få styrket jeres brand. Under alle omstændigheder kan vi skabe sammenhæng i jeres visuelle kommunikation. Det er lettere og sikkert også billigere end I tror.

Se en kort video om logo og designmanual

Ring til os nu på26 28 26 36

Kontakt
Citat

Monokrom har ikke bare tegnet et logo der passer perfekt til hvem vi er som virksomhed.De har også designet en identitet, der på bedste vis overfører ånden i logoet til alle vores grafiske produkter.

Hans Aldal,Managing DirectorBorealis

Vi har bl.a. hjulpet disse kunder med visuel identitet og designmanual

Visuel identitet kundelogoer*
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer*
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer*
Visuel identitet kundelogoer
Visuel identitet kundelogoer*
Citat

Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde

Ditte Wiese Winther-RasmussenVerdensarv Stevns

En god proces sikrer den rigtige visuelle identitet

Proces for arbejdet med visuel identitet
Proces for arbejdet med visuel identitet