Rebranding af Østergård Frugt & Most

Vores arbejde for Østergård Frugt og Most startede ikke som sædvanligt. For selvom Østergård ønskede en visuel identitet der favnede hele deres grafiske kommunikation, så var der en ting der var meget presserende. Etiketterne skulle være redesignet indenfor en måned, på grund af nye regler for pantmærkning.

Etiketter frem for alt

Vi startede derfor processen med et redesign af etiketterne. Og det viste sig hurtigt at give ekstrem god mening. Langt de fleste kunder oplever kun etiketterne. Naturligvis påklistret flasker, når de ser produktet i deres lokale butik eller supermarked. Vi valgte derfor at centrere hele identiteten omkring etiketterne. Rammen, placering af logo og navnetræk og baggrundsfarve går igen på alle produkter, og giver Østergård en fuldstændig genkendelighed for alle de, der kender produkterne fra hylderne.

Modernisering tilbage til 1937

Vores processer for redesign omfatter tre udkast. En mindre opstramning, emn videreudvikling og en nyskabelse. Vi kalder dem “den trygge”, “den nysgerrige” og “den modige”. Men til Østergård måtte vi også redesigne et fjerde udkast. Den gamle. For da man ryddede op på loftet fandt man frugtplantagens gamle etiketter. De stammede helt tilbage fra 1937, og indeholdt noget man konkret manglede, nemlig et logo.

Nye, gamle etiketter

Valget faldt på den etiket vi kaldte “den gamle”. Her havde vi moderniseret og professionaliseret frugtranken, og designet et nyt skjold med bogstaverne ØFM for Østergård Frugt og Most.

Ring til os nu på26 28 26 36

Kontakt

Smukke identiteter baseret på gode idéer og kreativitet

Læs om Visuel identitet

Designmanualen ligger i skyen

Læs om Designmanual

Ring til os nu på26 28 26 36

Kontakt