fbpx

Visuel identitet til Østergård

Lækker most på gamle flasker



Etiketter som del af visuel identitet til Østergård
Jeg glæder mig hver dag over hvor smukt og professionelt vores design pludselig ser ud. Med designmanualen i hånden er alting blevet lettere, og vi skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang vi skal bruge et nyt klistermærke eller navneskilt. Vi er mega glade!
Trine fra Østergård Frugt & Most
Trine Møgelvang Søndergaard
Østergård Frugt & Most

Vi starter forfra. Bagfra.

Vores arbejde for Østergård Frugt og Most startede ikke som sædvanligt. For selvom Østergård ønskede en visuel identitet der favnede hele deres grafiske kommunikation, så var der en ting der var meget presserende. Etiketterne skulle være redesignet indenfor en måned, på grund af nye regler for pantmærkning.

Vil du vide mere om hvordan vi arbejder med visuel identitet og designmanualer? 

Lars Degnbol fra Monokrom

Har du brug for en styrket visuel identitet?

Lad os tage en snak om dine behov. Og vores løsninger. Måske er der et match? Det er naturligvis helt uforpligtende og gratis.

Før. Og efter.

Træk pilen over billedet, og se hvad vi gjorde ved etiketterne hos Østergård.

Efter redesign
Før redesign
Udsnit fra visuel identitet til Østergård

Etiketter frem for alt

Vi startede derfor processen med et redesign af etiketterne. Og det viste sig hurtigt at give ekstrem god mening. Langt de fleste kunder oplever kun etiketterne. Naturligvis påklistret flasker, når de ser produktet i deres lokale butik eller supermarked. Vi valgte derfor at centrere hele identiteten omkring etiketterne. Rammen, placering af logo og navnetræk og baggrundsfarve går igen på alle produkter, og giver Østergård en fuldstændig genkendelighed for alle de, der kender produkterne fra hylderne.

Visuel identitet med etiketter

Modernisering tilbage til 1937

Vores processer for redesign omfatter tre udkast. En mindre opstramning, en videreudvikling og en nyskabelse. Vi kalder dem “den trygge”, “den nysgerrige” og “den modige”. Men til Østergård måtte vi også redesigne et fjerde udkast. Den gamle. For da man ryddede op på loftet fandt man frugtplantagens gamle etiketter. De stammede helt tilbage fra 1937, og indeholdt noget man konkret manglede, nemlig et logo.

Forskellige niveauer af redesign af etiketter

Nye, gamle etiketter

Valget faldt på den etiket vi kaldte “den gamle”. Her havde vi moderniseret og professionaliseret frugtranken, og designet et nyt skjold med bogstaverne ØFM for Østergård Frugt og Most.

Frugtranken er tegnet af altid dygtige Louise Sylvester.

Østergård website
Logodesign som del af identitet til Østergård
Etiketter som del af visuel identitet til Østergård Frugt & Most

Se vores referencer

Har du brug for at styrke dit brand?
Læs mere her