Vores arbejde for Østergård Frugt og Most startede ikke som sædvanligt. For selvom Østergård ønskede en visuel identitet der favnede hele deres grafiske kommunikation, så var der en ting der var meget presserende. Etiketterne skulle være redesignet indenfor en måned, på grund af nye regler for pantmærkning.
Vil du vide mere om hvordan vi arbejder med visuel identitet og designmanualer?
Lad os tage en snak om dine behov. Og vores løsninger. Måske er der et match? Det er naturligvis helt uforpligtende og gratis.
Træk pilen over billedet, og se hvad vi gjorde ved etiketterne hos Østergård.
Vi startede derfor processen med et redesign af etiketterne. Og det viste sig hurtigt at give ekstrem god mening. Langt de fleste kunder oplever kun etiketterne. Naturligvis påklistret flasker, når de ser produktet i deres lokale butik eller supermarked. Vi valgte derfor at centrere hele identiteten omkring etiketterne. Rammen, placering af logo og navnetræk og baggrundsfarve går igen på alle produkter, og giver Østergård en fuldstændig genkendelighed for alle de, der kender produkterne fra hylderne.
Vores processer for redesign omfatter tre udkast. En mindre opstramning, en videreudvikling og en nyskabelse. Vi kalder dem “den trygge”, “den nysgerrige” og “den modige”. Men til Østergård måtte vi også redesigne et fjerde udkast. Den gamle. For da man ryddede op på loftet fandt man frugtplantagens gamle etiketter. De stammede helt tilbage fra 1937, og indeholdt noget man konkret manglede, nemlig et logo.
Valget faldt på den etiket vi kaldte “den gamle”. Her havde vi moderniseret og professionaliseret frugtranken, og designet et nyt skjold med bogstaverne ØFM for Østergård Frugt og Most.
Frugtranken er tegnet af altid dygtige Louise Sylvester.
Har du brug for at styrke dit brand?
Læs mere her