Er du gået i stå i din grafiske kommunikation? Eller er du nystartet, og slet ikke kommet igang? Så er du kommet det rigtige sted hen. Vi hjælper dig med at designe den helt rigtige visuelle identitet, og få den implementeret i din virksomhed. Så bliver det let at fortælle de gode historier.
Læs med her.
Lad os tage en snak om dine udfordringer og vores løsninger. Måske er der et match?
Alt for mange virksomheder går I stå i deres markedsføring og kommunikation, fordi de ikke kan finde den rigtige grafiske linje. De mangler en visuel identitet, der afspejler deres værdier og vision, og viser hvem de er som virksomhed. En identitet der samler deres kommunikation til én stærk stemme, og gør det let at sprede de gode budskaber på alle platforme. Kan du genkende det billede?
Vi kan hjælpe. Vi finder ind til hvem I er, og designer en smuk og enkel visuel identitet. Vi designer de produkter I har brug for og leverer det hele i en nøglefærdig og let tilgængelig løsning.
Udsnit af vores identitet til Tandregulering.dk.
Vi gennemførte en fuldstændig rebranding og samlede fire klinikker under et brand.
Udsnit af vores identitet til Tandregulering.dk.
Fantastisk arbejde. Det gør det nemt for os at samarbejde med Monokrom, når der altid er en professionel tilgang til tingene. Monokrom spottede lynhurtigt hvad vores behov var og fangede vores vision, både i forhold til visuelt udtryk, design og web.
Servan Saifouri
Managing Partner, Quantum EQT
Monokrom har skabt en visuel identitet til Bamuk, der med kirurgisk præcision har ramt nerven i den fortælling vi er igang med at skabe. Konceptet er designmæssigt gennemført, stilrent og tidløst og løfter os hele tiden tættere på vores vision. Vi har fået en visuel identitet, der kan meget mere, end vi havde drømt om.
Jesper Sveidahl Hansen
Musik- og kulturskoleleder, Bamuk
Jeg glæder mig hver dag over hvor smukt og professionelt vores design ser ud. Med designmanualen i hånden er alting blevet lettere, og vi skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang vi skal bruge et nyt klistermærke eller navneskilt. Vi er mega glade!
Trine Møgelvang Søndergaard
Østergård Frugt & Most
Monokrom har været lydhøre overfor vores ønsker og samlet det i et logo, der kendetegner skolens identitet og værdigrundlag. Vi er meget tilfredse med resultatet og vi kan læne os op af logoet i det videre arbejde med skolens identitet.
Kim Stenholm Paulsen
Skoleleder, Lundehusskolen
Monokrom har professionelt udarbejdet designmanual og webdesign og har været dygtige til at finde en grafisk profil som matcher godt til Via Trafiks brand.
Mogens Møller
Partner, Via Trafik
Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde.
Ditte Wiese Winther-Rasmussen
Verdensarv Stevns
Lykkebo Skole har haft et fantastisk samarbejde med Monokrom. Alle fra elever til forældre har udtrykt stor tilfredshed og vi vil anbefale Monokrom til alle med ambitionen om, at få skabt en tydeligt visuel identitet og logo.
Søren Friis
Skoleleder, Lykkebo Skole
Lad os snakke om, hvordan vi skaber en visuel identitet der hjælper dig videre.
Ring til Lars på 26282636 eller send en mail til kontakt@monokrom.dk
Find alle din virksomheds grafiske produkter. Udprint fra din hjemmeside, LinkedIn og Facebook-sider. Dine brochurer og faktaark. Dine mails og rapporter, tilbud og fakturaer. Og dit visitkort, hvis du stadig har sådan et. Læg dem så, side om side, foran dig på bordet. Det er din visuelle identitet.
En visuel identitet er det indtryk man får af din virksomhed, når man på et øjeblik skal træffe et valg. Vil man gå videre? Klikke til næste side? Købe et produkt? Ringe eller skrive? Udfaldet af dette valg, er afgørende for din virksomheds succes. Med vores analytiske og strategiske tilgang til branding og identitetsdesign sikrer vi, at du står stærkt, når dette vigtige møde med målgruppen finder sted.
Se Lars Degnbol fra Monokrom forklare om arbejdet med visuel identitet og designmanual hos Monokrom.
Den visuelle identitet dokumenteres i en designmanual. Den opsætter regler, der er lette at følge, og som sikrer, at der altid er samme udtryk i alle dine produkter. Normalt inddeles designmanualen i seks kapitler. Logo, skrifttyper, farver, billedstil, supergrafik og eksempler.
Logoet vises i sine varianter, farver, sort / hvid og negativ. Der opsættes regler for hvordan logoet skal bruges. Vi sætter en respektafstand, der sikrer afstand til formatet og andre grafiske elementer. Hvor på formatet må logoet placeres? Og hvor stort skal det være?
Vi finder en eller flere typografier som bruges i den grafiske kommunikation. Vi viser hvordan typografien bruges. Skrifterne skal bruges konsekvent og skal sammen med de andre grafikelementer skabe en sammenhængende kommunikation.
Vi angiver de primære, identitetsbærende farver. Og vi arbejder med muligheden for at introducere en række sekundære farver, der kan bruges til at gøre den grafiske kommunikation mere levende. Er det nødvendigt angives særlige farver til figurer.
Det er vigtigt at billeder bruges på en konsekvent og ensartet måde. Vi opstiller kriterier for udvælgelse af billeder og kommer med eksempler på hvad der er godt. Og not.
Vi designer et supergrafisk element, der kan skabe genkendelighed, uden at logoet overeksponeres. Det kan være et egentligt grafikelement, en variation af logoet, en måde at beskære billeder eller noget helt andet.
Vi laver eksempler på produkter for at vise hvordan designet kunne se ud i virkeligheden. De produkter som laves er efter aftale med kunden. Det kunne f.eks være papirlinie, hjemmeside, tryksager eller hvad som helst.
Udvalgte sider fra vores visuelle identitet til Bamuk.
Udvalgte sider fra vores visuelle identitet til Bamuk.
Din identitet bliver opfattet og vurderet på et splitsekund. Du bliver målt på tre ting. 1. Du skal være troværdig. Det handler om genkendelighed og professionalisme. Der skal være samme udtryk i alt dit materiale, og det skal se lækkert og moderne ud. Hver gang. 2. Du skal være anderledes. Du skal skille dig ud fra mængden. Hvis du bare ligner de andre, så drukner dine budskaber. 3. Du skal være dig selv. Din identitet skal afspejle din virksomheds særlige kultur og måde at løse opgaver på. Den er et redskab til at fortælle, hvem I egentlig er som virksomhed, jeres mission og værdier.
Lad os snakke om, hvordan vi skaber en visuel identitet der hjælper dig videre.
Ring til Lars på 26282636 eller send en mail til kontakt@monokrom.dk
Er skjult i css
Det kommer an på, hvor din virksomhed er i sin udvikling, og hvad dit ambitionsniveau er. Men som sagt har alle virksomheder en visuel identitet, om de så er sig det bevidst eller ej. Så det kan være en god idé, at starte med at gøre sig klart hvad din identitet er. Så læg alle dine produkter op på bordet foran dig. Er du tilfreds?
En visuel identitet ændrer din forretning på mange måder. Udadtil bliver dine budskaber og produkter lækre at se på. Din kommunikation bliver professionel og moderne og indtrykket dine kunder får er ensartet. Men også internt forandrer en visuel identitet din virksomhed. Arbejdsgange bliver effektiviseret, fx med skabeloner og designbibliotek. Og dine medarbejdere får lyst til at kommunikere din virksomheds budskaber, når det materiale de arbejder med er lækkert, professionelt og let at gå til.
Vi starter med en telefonsamtale. Så kan du vurdere om vi kan løse din opgave, og vi kan vurdere om vi er de rigtige til det. Herefter tager vi et møde, og her skal vi nok gennemgå processen og de forskellige muligheder. Du kan læse mere om hvordan du kommer igang med en visuel identitet her.
Mindre identitetsopgaver er vi i mål med indenfor 4-5 uger. Større opgaver vil typisk tage længere tid.
Ikke to projekter er ens, og det ville være useriøst at komme med en pris uden at kende din opgave. Men en ny identitet behøver ikke koste en bondegård. Der kan være mange forskellige løsninger og modeller. Måske kan opgaven opdeles i faser. Need to have, og nice to have.
Helt grundlæggende er tendensen, at flere og flere virksomheder får designet en identitet. Jeg har skrevet et blogindlæg, der handler om 10 tendenser indenfor visuelle identiteter.
Den visuelle identitet er det samlede billede din virksomhed tegner i alle sine grafiske produkter. Designmanualen er et dokument der beskriver, hvordan man designer det udtryk. Du kan læse mere i mit blogindlæg om forskellen mellem visuel identitet og designmanual.
De fleste virksomheder er aktive på de sociale medier. Derfor er de også med i vores visuelle identiteter. Profilbillede, coverbillede, posts. Du kan læse mere om designmanualen og de sociale medier på vores blog.
Gyldendals store danske definerer identitet således:
identitet, anvendes i dagligsproget om de træk ved en person, der tilsammen kendetegner eller afgrænser personen som forskellig fra andre. I denne betydning svarer begrebet på mange måder til ‘personlighed’ og ‘karakter’.
Et logo er det vigtigste element i den visuelle identitet. Men et logo står aldrig alene. Det indgår i sammenhænge på dine produkter. Så selvom du har et godt logo vil det være svært at skabe en gennemført visuel identitet uden de øvrige elementer. Du kan se vores side om logodesign her.