fbpx
Dark mode Light mode

Visuel identitet

Den gode nyhed er, at du allerede har en visuel identitet



Visuel identitet til SOSU H

Den dårlige nyhed er, at det måske ikke er den rigtige

Identitet handler overordnet om to ting. At passe ind. Og at skille sig ud. Du skal passe ind i den branche og det marked du agerer i. Og du skal skille dig ud, så dine værdier og produkter bliver tydelige. Grundlæggende skal din virksomhed altså have personlighed og professionalisme. Og som identitetsdesigner skal man kunne forstå dig som kunde og det marked du agerer i.

En visuel identitet viser hvem du er

En visuel identitet har mange formål. Først og fremmest sørger den for, at din virksomhed ser gennemført og professionel ud, hvor man end møder den. Og at virksomhed har samme udtryk når man kommer i berøring med forskelligt grafisk materiale. Hvis der er ét udtryk i brochuren og et andet på hjemmesiden, så bliver kunderne forvirrede. Hvem er de egentlig? Er de til at stole på?

Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde.
Ditte Wiese Winther-Rasmussen
Verdensarv Stevns

Ring til os nu på
2628 2636

Vær dig selv

Det andet — og måske endnu vigtigere formå er at skille sig ud. Det hedder jo identitet. Og som man kan se af definitionen neden under, svarer det til begreber som “personlighed” og “karakter”. Det handler altså om at finde et udtryk, der er helt rigtigt til den enkelte virksomheds karakter eller DNA. At finde et udtryk, der passer til værdier og produkter. Som på samme tid vækker nysgerrighed og tillid.

Monokrom har professionelt udarbejdet designmanual og webdesign og har været dygtige til at finde en grafisk profil som matcher godt til Via Trafiks brand.
Mogens Møller
Partner, Via Trafik

Hvad er en visuel identitet?

Visuel identitet. Branding. Designmanual eller designguide. Kært barn har mange navne. Begreberne beskriver alle hvordan en virksomhed tager sig ud, når den præsenterer sig grafisk. For kunder, for samarbejdspartnere, for medarbejdere og andre interessenter.

identitet, anvendes i dagligsproget om de træk ved en person, der tilsammen kendetegner eller afgrænser personen som forskellig fra andre. I denne betydning svarer begrebet på mange måder til ‘personlighed’ og ‘karakter’.

Gyldendals Store Danske

Hvad er problemet?

Mange virksomheder oplever, at det svært at kommunikere virksomhedens kernebudskaber uden en designmanual. Svært at lave den rigtige forside til rapporten, flikke nyhedsbrevet sammen, opdatere hjemmesiden, når der ikke er styr på visuel identitet og branding. Skrifttyperne roder rundt i PowerPoint-præsentationerne — alle medarbejdere har deres egen favorit. Hver ny brochure introducerer en ny farve. Og et nyt design. Logoet er det samme som blev designet for mange år siden, da virksomheden var nystartet, og alt andet var vigtigere.

Læs blogindlægget “Ny designguide? Husk disse 7 ting

Udsnit af visuel identitet for Tandregulering.dk

Vi kan hjælpe med en visuel identitet

Vi får rigtig mange henvendelser fra virksomheder, institutioner og organisationer med en virkelighed som den, vi netop har beskrevet. Den gode nyhed er, at vi kan hjælpe. Det behøver ikke være så svært. Måske skal jeres grafiske virkelighed bare beskrives lidt bedre, samles og formidles. Det kan også være I har brug for en revideret eller helt ny visuel identitet for at få styrket jeres brand. Under alle omstændigheder kan vi skabe sammenhæng i jeres visuelle kommunikation. Det er lettere og sikkert også billigere end I tror.

Læs blogindlægget om visuel identitet og sociale medier

Se lignende opgaver

Scroll til toppen