fbpx

Visuel identitet

Skal vi hjælpe dig med en ny visuel identitet?



Vi får rigtig mange henvendelser fra virksomheder, institutioner og organisationer, der har behov for en visuel identitet. Fordi de ikke har nogen. Eller fordi den de har, ikke løser deres udfordringer.

Vi kan hjælpe. Og det behøver ikke være så svært. Måske skal din grafiske virkelighed bare beskrives lidt bedre og samles i en designmanual. Det kan også være du har brug for en revideret identitet eller udvikling af en helt ny visuel identitet, for at styrke dit brand. Under alle omstændigheder kan vi skabe sammenhæng i din visuelle kommunikation.

Lad os mødes og snakke om, hvordan vi skaber en stærk visuel identitet for din virksomhed.

Ring til os nu på
2628 2636

Visuel identitet til Østergård

Pas ind — og skil dig ud

Visuel identitet handler om to ting. At passe ind. Og at skille sig ud. Du skal passe ind i den branche og det marked du agerer i. Og du skal skille dig ud, så dine værdier og produkter bliver tydelige. Grundlæggende skal din virksomhed altså have personlighed og professionalisme. Det kan vi hjælpe med.

Læs blogindlægget om 10 krav du skal stille til din designmanual.

Jeg glæder mig hver dag over hvor smukt og professionelt vores design pludselig ser ud. Med designmanualen i hånden er alting blevet lettere, og vi skal ikke opfinde den dybe tallerken hver gang vi skal bruge et nyt klistermærke eller navneskilt. Vi er mega glade!
Trine Møgelvang Søndergaard
Østergård Frugt & Most

Unik. Genkendelig. Professionel.

En visuel identitet er et tveægget sværd. Eksternt sikrer den din virksomhed et stærkt brand. Dine produkter skiller sig ud fra konkurrenterne. Og identiteten afspejler virksomhedens kultur og værdier. Den forklarer hvorfor dine kunder skal vælge din virksomhed og dine produkter. Internt har den visuelle identitet også en stor betydning. Dine medarbejdere ved altid, hvordan de skal kommunikere jeres budskaber. Ligegyldigt hvilken kanal de kommunikerer på, fremstår din virksomhed på samme måde. Unik, genkendelig og professionel.

Læs blogindlægget om forskellen på visuel identitet og designmanual.

Hvad indeholder en visuel identitet?

1

Logodesign 

Kernen i den visuelle identitet er logoet. Det er symbolet på din virksomhed. Fortællingen bag logoet udvikles sammen med dig. Den skal resonere i din virksomheds virkelighed og afspejle jeres værdier og særlige måde at være på.

Læs om det responsive logodesign her.

2

Typografi 

Den rigtige typografi er afgørende for din visuelle identitet. Dels kan skrifttyper udtrykke en masse mellem linjerne. Dels sikrer de, at der er sammenhæng mellem jeres forskellige grafiske produkter.

Læs om visuel identitet og de sociale medier.

3

Farver 

Farver er en vigtig måde at kommunikere jeres budskaber. Man kan illustrere omsorg. Professionalisme. Kreativitet eller seriøsitet. Uden at skulle beskrive det i alt for højtravende vendinger. 

4

Billedstil 

Et billede fortæller mere end … OK, vi er klar over hvor vigtige billeder — eller illustrationer — er. Og de skal bruges på en konsekvent og ensartet måde. Vi fortæller hvordan du vælger billeder og kommer med eksempler på hvad der er godt. Og not.

5

Supergrafik 

Vi designer et supergrafisk element, der kan skabe genkendelighed, uden at logoet overeksponeres. Det kan være et egentligt grafikelement, en variation af logoet, en måde at beskære billeder eller noget helt andet.

6

Eksempler 

Vi slutter altid med eksempler. Det kan være konkrete produkter, der er bestilt samtidig med designmanualen eller mockups og visualiseringer af produkter. Det er vigtig inspiration til nyt design.

Ring til os nu på
2628 2636

Monokrom har professionelt udarbejdet designmanual og webdesign og har været dygtige til at finde en grafisk profil som matcher godt til Via Trafiks brand.
Mogens Møller
Partner, Via Trafik
Overskrifter som en del af visuel identitet for Tandregulering.dk

Hvad er en visuel identitet?

Visuel identitet. Branding. Designmanual eller designguide. Kært barn har mange navne. Begreberne beskriver alle hvordan en virksomhed tager sig ud, når den præsenterer sig grafisk. For kunder, for samarbejdspartnere, for medarbejdere og andre interessenter.

identitet, anvendes i dagligsproget om de træk ved en person, der tilsammen kendetegner eller afgrænser personen som forskellig fra andre. I denne betydning svarer begrebet på mange måder til ‘personlighed’ og ‘karakter’.

Gyldendals Store Danske
Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde.
Ditte Wiese Winther-Rasmussen
Verdensarv Stevns

Se vores referencer

Scroll til toppen