fbpx

Logodesign

Et godt logo starter med en god idé



Logodesign

Det gode logodesign

Der er mange grunde til at din virksomhed skal bruge energi på at få det rigtige logo. Først og fremmest handler det om tillid. At dine kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere har tillid til dit produkt. Det gode logodesign fortæller nemlig, at du og din virksomhed er til at stole på og at dine produkter er i orden. Det rigtige logodesign giver din virksomhed anerkendelse og inspirerer til tillid, beundring og loyalitet.

Lykkebo Skole har haft et fantastisk samarbejde med Monokrom. Alle fra elever til forældre har udtrykt stor tilfredshed og vi vil anbefale Monokrom til alle med ambitionen om, at få skabt en tydeligt visuel identitet og logo.
Søren Friis
Skoleleder, Lykkebo Skole

Ring til os nu på
2628 2636

Logodesign til Snoghøj Byg

Logodesign og visuel identitet

For større virksomheder indgår logodesignet ofte i en proces, hvor hele virksomhedens grafiske kommunikation defineres. Det kalder vi en visuel identitet. 

Læs mere om
visuel identitet

Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde.
Ditte Wiese Winther-Rasmussen
Verdensarv Stevns
Logodesign til Tandregulering.dk

Idébaseret logodesign

Hos Monokrom laver vi idé-baserede logoer. I det hele taget tror vi på de gode idéer i alt vores grafiske design. Det betyder, at der altid er et narrativ, en fortælling bag logoet. En eller anden idé, der på en eller anden måde giver en a-ha-oplevelse når man ser logoet. Det er de logoer man skal åbne og erkende, som man aldrig glemmer. Om man opdager fortællingen med det samme eller den måske skal forklares er ikke så vigtigt. For når du har en fortælling at knytte sammen med logodesignet glemmer du det aldrig.

Når der er en idé bag logoet sikrer I jer også at det er jeres eget logo. Det er jeres fortælling der er brugt til logodesignet, for det er en fortælling vi udarbejder sammen med jer. Måske handler den om jeres visioner og værdier. Måske handler den om jeres produkt. Eller jeres beliggenhed. Under alle omstændigheder sikrer det idébaserede logodesign jer mod kopier og ligegyldige piktogrammer.

Vi har blandt andet designet disse logoer

Ring til os nu på
2628 2636

Hvad er der i pakken?

Formater

Eps eller ai-filer til tryk og png eller jpg-filer til web

Farver

CMYK og PANTONE til tryk og RGB til web

Udgaver

Logoet kommer i farver, sort / hvid og negativ (hvid)

Logodesign som del af visuel identitet til Borealis

Responsivt logodesign

Det moderne logodesign er responsivt. Ligesom en hjemmesiden skal passe til de platforme den bliver vist på, skal logoet fra starten tænkes i de formater det skal optræde. For en traditionel virksomhed i det mindste i en kvadratisk og en rektangulært udgave. Men for nogen virksomheder også i en højformat og en bredformat-udgave. Og i pakken der leveres skal der ligge logoer til tryk, web og sociale medier, i de rigtige farverum.

Læs mere om det responsive logo her

Flere muligheder for redesign

Den trygge

Først og fremmest skal man føle sig tryg. Vi rentegner og opstrammer det eksisterende logo. Vi er tro mod de oprindelige former og idéer, men moderniserer logoet, så det bliver lækkert. Du kan se det virker. Du er tryg.

Den nysgerrige

Når man er tryg får man nogen gange lyst til at være nysgerrig. For hvad nu hvis? Tør vi? Vi tager udgangspunkt i det eksisterende logos ide og fortælling. Men vi moderniserer logoet og tegner det på ny.

Den modige

Når man er nysgerrig får man ind i mellem lyst til at være modig. Kaste sig ud i det. Så vi starter forfra. Vi ser på værdier, vision, mission og formål, konkurrenter, målgruppe og tegner et nyt logo med en klar fortælling.

Se vores referencer

Scroll til toppen