fbpx

Logo­design

Hvorfor skal du have et logo? Hvorfor skal du bruge penge på logodesign? Hvad har logodesign med visuel identitet at gøre? Hvad får du leveret, når du køber logo hos Monokrom?
Læs med her.

Hvorfor skal du have et logo?

Der er mange grunde til at bruge energi på det rigtige logo. For det første fortæller logoet en historie om din virksomhed. Det bliver et genkendeligt grafisk element, der gør din virksomhed unik, og intuitivt sætter tanker i gang hos modtageren. Men det handler også om tillid. At dine kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere kan have tillid til dit produkt. Det gode logodesign fortæller, at du og din virksomhed er til at stole på. At dine produkter er i orden. At du leverer varen.

Læs om logodesign på Wikipedia.

Logodesign til Snoghøj Byg
Lykkebo Skole har haft et fantastisk samarbejde med Monokrom. Alle fra elever til forældre har udtrykt stor tilfredshed og vi vil anbefale Monokrom til alle med ambitionen om, at få skabt en tydeligt visuel identitet og logo.
Søren fra Lykkebo Skole
Søren Friis
Skoleleder, Lykkebo Skole

Hvorfor skal du bruge penge på logodesign?

Der er masser af hjemmesider der lover gratis eller billige logoer. Logomakers. Crowdsourcing. Så hvis du kan få det gratis, hvorfor så betale penge for det hos Monokrom? Det er fordi vi laver idé-baserede logoer. Det betyder, at der altid er en fortælling bag logoet. En eller anden idé, der giver en a-ha-oplevelse når man ser logoet. Det er de logoer man skal åbne og erkende, som man aldrig glemmer. Om man opdager fortællingen med det samme, eller den måske skal forklares, er ikke så vigtigt. For når du har en fortælling at knytte sammen med logoet, glemmer du det aldrig.

Når der er en idé bag dit logo sikrer du også, at det er dit eget logo. Det er din fortælling, der er brugt til logodesignet, for det er en fortælling, vi udarbejder sammen med dig. Måske handler den om dine visioner og værdier. Måske handler den om dit produkt. Eller beliggenhed. Under alle omstændigheder undgår du kopier og ligegyldige piktogrammer.

Du kan læse mit blogindlæg om, hvorfor du skal undgå de gratis logoer her.

Logodesign og visuel identitet

For større virksomheder indgår logodesignet ofte i en proces, hvor hele virksomhedens grafiske kommunikation defineres. For selv om logoet er vigtigt, er der mange andre elementer, der definerer jeres fremtoning – din visuelle identitet. Det er fx hvordan og hvordan du bruger dit logo. Hvilke farver og skrifttyper skal du bruge. Hvordan skaber du en gemmengående grafisk linje, i alt du kommunikerer.
Vi hjælper mange små- og mellemstore virksomheder med visuel identitet.

Tak til Monokrom! Både for det smukke logo, den fede og brugbare identitet og for det gode og professionelle samarbejde.
Ditte fra Verdensarv Stevns
Ditte Wiese Winther-Rasmussen
Verdensarv Stevns

Hvad er der i pakken?

Formater

Eps eller ai-filer til tryk og png eller jpg-filer til web

Farver

CMYK og PANTONE til tryk og RGB til web

Udgaver

Logoet kommer i farver, sort / hvid og negativ (hvid)

Dit logodesign skal være responsivt

Det moderne logodesign er responsivt. Ligesom en hjemmeside skal passe til de platforme den bliver vist på, skal logoet fra starten tænkes, i de formater det skal optræde. For en traditionel virksomhed i det mindste i en kvadratisk og en rektangulært udgave. Men for nogen virksomheder også i en højformat og en bredformat-udgave. Og i pakken der leveres skal der ligge logoer til tryk, web og sociale medier, i de rigtige farverum.

Mit blogindlæg om responsivt logodesign finder du her. 

Logodesign som del af visuel identitet til Borealis

Nyt logo eller redesign

Vores kunder falder i to lejre. Den ene  type kunde skal bruge et logo for første gang. Fordi de har startet en ny virksomhed, organisation eller noget helt tredje. Vi starter forfra. Snakker om vision og værdier. Marked og målgruppe. Og finder en fortælling, der står skarpt til hvem du er og hvad du vil.

Den anden type kunde har allerede et logo. Designet da virksomheden var ny, og alt andet var vigtigere. Nu står logoet i vejen for jeres udvikling. Vi redesigner jeres eksisterende logo, og leverer tre forskellige udkast.  

Den trygge

Først og fremmest skal man føle sig tryg. Vi rentegner og opstrammer det eksisterende logo. Vi er tro mod de oprindelige former og idéer, men strammer logoet op, så det bliver lækkert. Du kan se det virker. Du er tryg.

Den nysgerrige

Når man er tryg får man nogen gange lyst til at være nysgerrig. For hvad nu hvis? Tør vi? Vi tager udgangspunkt i det eksisterende logos ide og fortælling. Men vi moderniserer logoet og tegner det på ny.

Den modige

Når man er nysgerrig får man ind i mellem lyst til at være modig. Kaste sig ud i det. Så vi starter forfra. Vi ser på værdier, vision, mission og formål, konkurrenter, målgruppe og tegner et nyt logo med en klar fortælling.

Vi har blandt andet designet disse logoer

Lars Degnbol fra Monokrom

Har du brug for et nyt logo?

Lad os tage en snak om dine behov. Og vores løsninger. Måske er der et match? Det er naturligvis helt uforpligtende og gratis.

Se vores referencer

Scroll til toppen

Har du brug for et nyt logo?
Læs mere her

Vil du se en designmanual?

Få tilsendt eksempler på designmanualer, der har gjort en afgørende forskel. Indtast dit fornavn og mailadresse her, så får du et par links.

Ved at tilmelde mig giver jeg Monokrom tilladelse til, at sende mig links og andre mails om designmanualer og visuel identitet. Jeg kan til enhver tid framelde mig disse mails. Personlige oplysninger videregives ikke.