Designmanual

En designmanual i skyen. Hvad indeholder designmanualen? Hvorfor skal du have en designmanual?

Læs med her.

Design Manual Live™

Vi har udviklet Design Manual Live™. Det er en on-line løsning, der redefinerer den moderne designmanual. Den ligger i skyen, og som kunde har I et link til jeres designguide. Vi opdaterer guiden løbende — adressen er den samme. Manualen har links til logo, skrifttyper og alle andre designelementer. Og selvom de opdateres er linkene de samme.

Hvad indeholder design guiden?

Designguiden eller designmanualen beskriver den visuelle identitet. Den opsætter regler, der er lette at følge, og som sikrer, at der altid er samme udtryk i alle dine produkter. Normalt inddeles designmanualen i seks kapitler. Logo, skrifttyper, farver, billedstil, supergrafik og eksempler. 

Har du brug for en stærk designguide?

Lad os snakke om, hvordan vi skaber en designguide der hjælper dig videre. 
Kontakt Lars på 26282636 eller  kontakt@monokrom.dk

Logoet vises i sine varianter, farver, sort / hvid og negativ. Der opsættes regler for hvordan logoet skal bruges. Vi sætter en respekt­afstand, der sikrer afstand til formatet og andre grafiske elementer. Hvor på formatet må logoet placeres? Og hvor stort skal det være?

Visuel identitet for Verdensarv Stevns

Vi finder en eller flere typografier som bruges i den grafiske kommunikation. Vi viser hvordan typografien bruges. Skrifterne skal bruges konsekvent og skal sammen med de andre grafikelementer skabe en sammenhængende kommunikation.

Visuel identitet for Dittmann

Vi angiver de primære, identitetsbærende farver. Og vi arbejder med muligheden for at introducere en række sekundære farver, der kan bruges til at gøre den grafiske kommunikation mere levende. Er det nødvendigt angives særlige farver til figurer.

Farver som del af visuel identitet

Det er vigtigt at billeder bruges på en konsekvent og ensartet måde. Vi opstiller kriterier for udvælgelse af billeder og kommer med eksempler på hvad der er godt. Og not.

Billedstil som del af visuel identitet

Vi designer et supergrafisk element, der kan skabe genkendelighed, uden at logoet overeksponeres. Det kan være et egentligt grafikelement, en variation af logoet, en måde at beskære billeder eller noget helt andet.

Supergrafik som del af visuel identitet

Vi laver eksempler på produkter for at vise hvordan designet kunne se ud i virkeligheden. De produkter som laves er efter aftale med kunden. Det kunne f.eks være papirlinie, hjemmeside, tryksager eller hvad som helst.

Eksempler som del af visuel identitet

Er du i tvivl om forskellen mellem visuel identitet og designmanual? Så læs vores blogindlæg om emnet her.

Hvorfor skal du have en designmanual?

For alle mellemstore og store virksomheder er en designmanual af afgørende betydning. Alt for mange virksomheders grafiske kommunikation stritter i alle retninger uden nogen som helst sammenhæng eller rød tråd. Det betyder at deres kunder ikke kan genkende og dermed identificere sig med virksomheden. Samtidig virker det lammende på de medarbejdere, der skal foretage kommunikationen. De føler, at det er omsonst at lave markedsføring, når ingen — ikke engang dem selv — ved hvem virksomheden egentlig er og hvordan den ser ud.

Designmanualen sætter klare og forståelige regler for den visuelle kommunikation. Den sørger for konsistens i udtrykket for alle produkter, på tværs af platforme. Så dine kunder kan genkende din virksomhed, og dine medarbejdere kan sælge dine varer.

Se vores identitesreferencer

Har du brug for at styrke dit brand?
Læs mere her