Branding

Hvad er branding? Hvordan opfattes dit brand? Hvordan arbejder vi med branding? Kan en brandstrategi ændre din forretning?

Læs med her.

Hvad er branding?

Forestil dig, at en person kommer ind i en tøjbutik, og vil have en fuld makeover. For at kunne gøre det tilfredsstillende, skal ekspedienten vide noget om personen. Alt fra arbejde, holdninger, familieforhold, musiksmag, venner, og meget mere kan have indflydelse på, hvilket tøj der er det rigtige for vores person. For selv om de fleste af os gerne vil skille os ud, vil vi også gerne passe ind. Det er den vigtige balance.

Så før vi går igang med at designe en ny identitet, kigger vi på hvem I er som virksomhed. Hvad er jeres værdier og særlige virksomhedskultur? Hvem er jeres konkurrenter? Hvad er jeres marked og målgruppe? Når vi har snakket om det, har en værdifuld viden til det videre arbejde.

Læs mere om branding på Wikipedia.

Vi rebrandede Østergård Frugt & Most. Ændret navn og fokus på den lange historie som familiedrevet virksomhed.

Hvordan opfattes dit brand?

Finanskrisen i 2008 forandrede den måde forbrugere opfatter virksomheder og brands. Mange virksomheders grådighed og fokus på bundlinjen blev udstillet. De sidste 10 år har corporate branding i høj grad handlet om, at have værdier og holdninger. Holdninger, som den moderne forbruger kan identificere sig med. Tager man fx en virksomhed i modeindustrien, så skal de kunne stå på mål for alt fra vandforbrug og børnearbejde til klimaudledninger og kropskultur. Det kan være mange ting at holde styr på, hvis det egentlige motiv er profitoptimering. Derfor bliver moderne virksomheder nødt til at have holdninger, der afspejler samfundets diskussioner og deres kunders værdier. Kun hvis du vitterligt er bekymret for klima og fotomodeller, kan du gøre en forskel for dem. Derfor er en vigtig del af det, at opbygge et corporate brand, at finde ud af, hvordan du kan gøre en forskel.

Skal vi kontakte dig?

Lad os tage en snak om dine udfordringer og vores løsninger.
Måske er der et match?


Hvordan arbejder vi med branding?

Det allerførste vi gør er, at finde din virksomheds formål eller purpose. Hvorfor findes din virksomhed? Hvad adskiller den fra konkurrenterne? Hvilke problemer løser den?  Først når vi har svar på disse spørgsmål kan vi definere dit brand. For svarene skal bruges til at definere dine værdier, skabe din brand voice (altså hvordan du taler til dine kunder), payoff, fortællinger og i sidste ende også den visuelle identitet.

Kernen i vores arbejde er altid Hvorfor? Hvorfor findes din virksomhed. Hvorfor er du passioneret om det du gør? Herefter Hvordan? Hvordan adskiller du dig fra dine konkurrenter. Først nu kan vi snakke om Hvad? Hvad er det du tilbyder? Hvad er det du sælger?

Kan en brand strategi ændre din forretning?

Det korte svar er ja. Også i den grad! Din virksomhed vil blive ændret, både eksternt og internt. Dine kunder vil opleve en virksomhed med holdninger og værdier. Altså en virksomhed de kan identificere sig med. Og derfor også en virksomhed de vil handle med og være loyal overfor i lang tid. Dine medarbejdere vil opleve en øget troværdighed og en stolthed ved at gå på arbejde, fordi deres indsats rent faktisk gør en forskel.

Har du brug for et styrket brand?

Lad os snakke om, hvordan vi skaber et stærkt brand der hjælper dig videre. 
Kontakt Lars på 26282636 eller  kontakt@monokrom.dk

Se vores brandingreferencer

Har du brug for at styrke dit brand?
Læs mere her