Det gode logodesign

Der er mange grunde til at en virksomhed skal bruge energi på at få det rigtige logo. Først og fremmest handler det om tillid. At dine kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere har tillid til dit produkt. Det gode logodesign fortæller nemlig, at du og din virksomhed er til at stole på og at dine produkter er i orden. Det rigtige logodesign giver din virksomhed anerkendelse og inspirerer til tillid, beundring og loyalitet.

Logodesign og designmanual

Større virksomheder vælger ofte en designmanual i forbindelse med deres logodesign. Her beskrives alle elementer af virksomhedens kommunikation.

Smukke identiteter baseret på gode idéer og kreativitet

Læs om Visuel identitet

Idébaseret logodesign

Hos Monokrom laver vi idé-baserede logoer. I det hele taget tror vi på de gode idéer i alt vores grafiske design. Det betyder, at der altid er et narrativ, en fortælling bag logoet. En eller anden idé, der på en eller anden måde giver en a-ha-oplevelse når man ser logoet. Det er de logoer man skal åbne og erkende, som man aldrig glemmer. Om man opdager fortællingen med det samme eller den måske skal forklares er ikke så vigtigt. For når du har en fortælling at knytte sammen med logodesignet glemmer du det aldrig.

Når der er en idé bag logoet sikrer I jer også at det er jeres eget logo. Det er jeres fortælling der er brugt til logodesignet, for det er en fortælling vi udarbejder sammen med jer. Måske handler den om jeres visioner og værdier. Måske handler den om jeres produkt. Eller jeres beliggenhed. Under alle omstændigheder sikrer det idébaserede logodesign jer mod kopier og ligegyldige piktogrammer.

Ring til os nu på26 28 26 36

Kontakt

Hvad er der i pakken?

Når du køber et logo hos os får du selvfølgelig alt hvad du har brug for, til at komme videre. Du får alle de farver, formater og udgaver du har brug for. Og skulle behovet for et andet format opstå senere skriver du bare, så skyder vi det - kvit og frit!

Formater

Eps-filer til tryk og png-filer til web

Farver

CMYK og PMS til tryk og RGB til web

Udgaver

Farver, sort / hvid og negativ (hvid)

En god proces sikrer det rigtige logodesign

Proces for arbejdet med visuel identitet
Proces for arbejdet med visuel identitet

Responsivt logodesign

Det moderne logodesign er responsivt. Ligesom en hjemmesiden skal passe til de platforme den bliver vist på, skal logoet fra starten tænkes i de formater det skal optræde. For en traditionel virksomhed i det mindste i en kvadratisk og en rektangulært udgave. Men for nogen virksomheder også i en højformat og en bredformat-udgave. Og i pakken der leveres skal der ligge logoer til tryk, web og sociale medier, i de rigtige farverum.

Læs mere om det responsive logo her

Monokrom har ikke bare tegnet et logo der passer perfekt til hvem vi er som virksomhed. De har også designet en identitet, der på bedste vis overfører ånden i logoet til alle vores grafiske produkter.

Hans Aldal,Managing DirectorBorealis

Flere muligheder for redesign

Når det gælder redesign af et eksisterende logo tilbyder vi en eller flere af følgende designmuligheder. Ofte vil kunden vælge to eller alle muligheder.

Revision

Det eksisterende logo rentegnes og strammes op. Vi er tro mod de oprindelige former og idéer, men moderniserer logoet.

Evolution

Vi tager udgangspunkt i det eksisterende logos ide og fortælling. Men vi moderniserer logoet og tegner det på ny.

Revolution

Vi starter forfra. Vi ser på værdier, vision, mission og formål, konkurrenter, målgruppe og tegner et nyt logo med en klar fortælling.

Se nærmere på udvalgte referencer