Styr på den visuelle identitet?

I er garanteret gode til det I gør. Det ved I, og det ved jeres kernekunder. Men det kan være svært at formidle det. At lave den rigtige forside til rapporten, flikke nyhedsbrevet sammen, opdatere hjemmesiden. Der er nemlig ikke styr på jeres visuelle identitet og branding. Skrifttyperne roder rundt i PowerPoint-præsentationerne — alle medarbejdere har deres egen favorit. Hver ny brochure introducerer en ny farve. Og et nyt design. Logoet er det samme som blev designet for mange år siden, da I lige var startet, og alt andet var vigtigere.

Vi kan hjælpe.Det er lettere end I tror!

I er ikke de eneste. Vi får rigtig mange henvendelser fra virksomheder, institutioner og organisationer med en virkelighed som den, vi netop har beskrevet. Den gode nyhed er, at vi kan hjælpe. Det behøver ikke være så svært. Måske skal jeres grafiske virkelighed bare beskrives lidt bedre, samles og formidles. Det kan også være I har brug for en revideret eller helt ny visuel identitet for at få styrket jeres brand. Under alle omstændigheder kan vi skabe sammenhæng i jeres visuelle kommunikation. Det er lettere og sikkert også billigere end I tror.

Monokrom har ikke bare tegnet et logo der passer perfekt til hvem vi er som virksomhed.De har også designet en identitet, der på bedste vis overfører ånden i logoet til alle vores grafiske produkter.

Hans Aldal,Managing DirectorBorealis

Webdesign som del af designmanual for Via Trafik.

Hvad indeholder design manualen?

Brug af logo

Logoet vises i sine varianter, farver, sort / hvid og negativ. Der opsættes regler for hvordan logoet skal bruges. Vi sætter en respekt­afstand, der sikrer afstand til formatet og andre grafiske elementer. Hvor på formatet må logoet placeres? Og hvor stort skal det være?

Typografi

Vi finder en eller flere typografier som bruges i den grafiske kommunikation. Vi viser hvordan typografien bruges. Skrifterne skal bruges konsekvent og skal sammen med de andre grafikelementer skabe en sammenhængende kommunikation.

Farver

Vi angiver de primære, identitetsbærende farver. Og vi arbejder med muligheden for at introducere en række sekundære farver, der kan bruges til at gøre den grafiske kommunikation mere levende. Er det nødvendigt angives særlige farver til figurer.


Billedstil

Det er vigtigt at billeder bruges på en konsekvent og ensartet måde. Vi opstiller kriterier for udvælgelse af billeder og kommer med eksempler på hvad der er godt. Og not.


Supergrafik

Vi designer et supergrafisk element, der kan skabe genkendelighed, uden at logoet overeksponeres. Det kan være et egentligt grafikelement, en variation af logoet, en måde at beskære billeder eller noget helt andet.


Eksempler

Vi laver eksempler på produkter for at vise hvordan designet kunne se ud i virkeligheden. De produkter som laves er efter aftale med kunden. Det kunne f.eks være papirlinie, hjemmeside, tryksager eller hvad som helst.

Farver som fast element i designmanualen, her for botilbuddet  Ørnehøj.

Vi har bl.a. hjulpet disse kunder med ny designmanual

Monokrom var en aktiv og kompetent sparringspartner, der både forstod vores og vores kunders behov. Jeg synes de fandt ind til virksomhedens identitet og har designet et unikt og langtidsholdbart logo.

Thomas KlittenbergDirektørAdvicePeople

Design Manual Live holder styr på det hele

Du kender det måske allerede fra dit nuværende design? Hvor er logoet? Hvad er de nye farver? Hvem har skrifttyperne? Din nye designmanual bliver altid leveret i vores banebrydende Design Manual Live. Det er en on-line bladreudgave, der sikrer, at alle altid ved, hvor alt er.

Altid opdateret

Alle har den nyeste version. Hvis vi ændrer manualen er den med det samme opdateret.

Logobank

Alle grafikfiler samlet et sted. Ingen tvivl om hvilke logoer der er de nyeste, bare klik ind og hent.

Responsiv

Designmanualen er responsiv. Det vil sige den fungerer på computer, tablets og telefoner.


Integrérbar

Vi kan integrere manualen på jeres egen hjemmeside. Den bliver stadig opdateret hvis der er ændringer.


Klikbar

Find det du har brug for med det samme. Manualen har klikbart indeks, så det er let at finde rundt.


Lækker

Det gør ikke noget der også er noget for øjnene. DML ligger i en lækker bladreudgave.

En god proces sikrer et godt resultat

Logodesign proces

Se nærmere på udvalgte referencer

Designmanual til Stillinge Skole

De vigtige værdier fællesskab og forskellighed blev fundet i navnetrækket. Fire farverige børn midt i en inkluderende……

Designmanual til Via Trafik

Hvordan hjælper man Danmarks måske bedste trafikplanlægger med at blive mere synlig? Se vores designmanual til Via Trafik…

Identitet til Musikskole

Initialerne HM. Fundet på et farverigt klaver. Herlev Musikskoles nye identitet fortæller en historie om en farverig og…

Logodesign til Ombold

Logo og identitet til Ombold

Ombold kom til Monokrom for at få en ny visuel identitet. Man skulle kunne se det var en fodbold klub. Men logoet måtte…

Design manual til Lykkebo

I forlængelse af vores logodesign til Lykkebo Skole har vi udviklet en designmanual der beskriver hvordan skolen skal…

Identitet til Ørnehøj

Ørnehøj kom til os med ønsket om en ny identitet. Den skulle sikre et nyt og mere moderne udtryk, men stadig udstråle den…

Logo og identitet til Borealis

Aurora Borealis — Nordlyset — er et symbol på de forestillinger, rejsende fra fjerne himmelstrøg har om Norden: Skandinavisk…

Identitet til HL

Handelsskolernes Lærerforening ønskede et redesign af deres logo, der kunne styrke deres position overfor medlemmerne. Vi…

En linje til Langelinieskolen

Langelinieskolens nye logo er en illustration af lokaliteten Langelinie, havnekajen og horisontlinjen. Skolens navn bliver…

Identitet til PF

Polyteknisk Forening valgte Monokrom da de skulle professionalisere deres design. Vi stod for logodesign og lavede en…

Et hjerte på rette sted

Monokrom var med da Danske Familieadvokater bad tre virksomheder komme med forslag til deres nye visuelle identitet. Vi…

Identitet til Dencrypt

Der er mange der kan lytte med når du taler i telefon. Men ikke mere. Dencrypt har markedets mest avancerede…

Korsager Identitet

Korsager Skole er midt i verden. Midt i den nære verden; lokalsamfundet. Og midt i den store verden. Både gennem sit udsyn…